WARTO WIEDZIEĆ
baza danych
22 maj
2:47

Skąd pozyskać informacje o potencjalnych klientach biznesowych?

Bazy danych są zbiorami danych zapisanych w konkretnie określony sposób, dzięki któremu możliwe jest ich łatwe sortowanie i filtrowanie oraz pozyskiwanie określonych informacji na temat konkretnej grupy klientów. Tego typu zbiór danych nazywany jest rekordem.

W rekordzie mogą zostać zawarte różnorodne informacje, wśród których najczęściej znajdziemy takie jak: imię i nazwisko, nazwa firmy,  adres i numer telefonu. Informacje te zależą od specyfiki do jakiej przystosowywana została dana baza.

Bazy występują w formie elektronicznej, dzięki czemu możliwe jest ich szybkie sortowanie zgodnie z wymaganymi kategoriami. Dzięki przemyślanej konstrukcji występuje opcja uzyskiwania informacji w obrębie wybranych pól lub konkretnych grup.

Możemy wyróżnić bazy danych B2B oraz bazy B2C. Nazwy te pochodzą od angielskich słów Business To Business – B2B i Business To Consumer – B2C. Baza B2C tworzą dane konsumentów czyli osób prywatnych. W przypadku bazy B2B jest zbiór informacji na temat przedsiębiorstw i firm.

Wybór bazy zależy od potrzeb danego przedsiębiorstwa oraz targetu do jakiego kierowana jest dana oferta. Bazy danych są stosowane najczęściej w działaniach marketingowych, sprzedażowych np. w call center.

Gdzie wykorzystuje się bazy danych?

Wykorzystanie bazy danych jest niezbędne w wielu działaniach zarówno biznesowych jak i marketingowych. Są one najczęściej wykorzystywane przez funkcjonujące w danym przedsiębiorstwie działy marketingowe oraz działy zajmujące się bezpośrednim generowaniu sprzedaży.

Bardzo ważne jest, aby wykorzystywana przez firmę baza danych była aktualna, świeża i dobrze skonstruowana. Dzięki niej możliwe będzie efektywne zwiększanie sprzedaży oraz odnotowywanie konkretnych, widocznych pozytywnych skutków przekładających się na polepszenie zasięgów oraz większe zainteresowanie potencjalnych klientów.

budowanie sukcesu firmy

Odpowiednio dobrana i wykorzystana baza danych B2B lub B2C ma kluczowy wpływ na rozwój firmy.

Wiele firm decyduje się na samodzielne budowanie bazy danych. Jest to możliwe jednak wymaga poświęcenia bardzo dużej ilości czasu, który mógłby być wykorzystany w innych celach. Najlepszą decyzją jest skorzystanie z możliwości zakupienia gotowej bazy danych.

Istnieje wiele sposobów na wykorzystanie biznesowej bazy danych. Zachęcamy do lektury artykułu, w którym szczegółowo został opisany temat wykorzystywania baz danych B2B.

Dostępne są zarówno wersje B2B jak i B2C. Bazy te są przygotowywane bardzo często pod dokładne wymagania indywidualnego klienta, dlatego wybierając zakup gotowej bazy otrzymujemy zbiór informacji, które dokładnie będą odpowiadały naszym potrzebom.

Jakie cechy powinna posiadać dobra baza danych?

Dobrą bazą danych możemy nazwać przede wszystkim bazę posiadającą aktualne dane, prawdziwe numery telefonów, dane adresowe. Dzięki świeżym informacjom praca call center będzie skuteczna i znacznie bardziej efektywna.

Ważne jest również aby baza danych pochodziła z legalnego źródła. Istotnym elementem jest także sama wielość oraz ilość informacji. Aktualna baza danych pozwoli zaoszczędzić czas i zwiększyć skuteczność działań marketingowych jakie są podejmowane w zakresie posiadanych danych. Ważne jest również to aby baza danych była aktualizowana, w innym przypadku utraci ona wszystkie posiadane zalety.

Zalety wykorzystania bazy danych

Bazy danych są najczęściej wykorzystywane przy wdrożeniu w danym przedsiębiorstwie call center. Jest to efektywne narzędzie pozwalające na szybkie zwiększenie sprzedaży, jednak aby móc dzwonić do sprecyzowanych konsumentów najpierw konieczne jest dobycie informacji na ich temat oraz kontaktu telefonicznego.

Decydując się na zakup gotowej bazy danych otrzymujemy gotowy zbiór pełnych informacji, które umożliwią nam dotarcie prosto do docelowej grupy. Ogromną zaletą jest fakt, że zamawiane bazy danych są dostosowane specjalnie do naszych potrzeb. Otrzymujemy kontakty, które w największym stopniu odpowiadają naszym wymaganiom.

Baza danych

Zakupiona w call center baza danych, w zależności od rodzaju targetu, może posiadać nawet setki tysięcy rekordów.

Zastosowanie gotowej bazy danych, niezalezienie od tego czy ów baza zaliczana jest do grupy B2B czy B2C możliwości zdobycia klientów natychmiast rosną. Stosując dane zawarte w bazie danych oraz odpowiednie techniki marketingowe skutecznie możemy zwiększyć zasięg firmy, pozyskać lead sprzedażowy oraz sukcesywnie budować wizerunek przedsiębiorstwa.

Podejmowanie decyzji o zakupie bazy danych jest obecnie coraz bardziej powszechne. Na zakup decydując się zarówno rozbudowane przedsiębiorstwa jak i mniejsze firmy, które pragną szybciej się rozwijać. Niezależnie od wielkości firmy, tego jak długo jest ona obecna na rynku, wykorzystanie bazy danych B2B lub B2C z pewnością przyniesie wiele pozytywnych  korzyści, które nie byłyby osiągalne podczas wykorzystywania innych technik marketingowych.

« »